Ofte stillede spørgsmål

Webshoppen og kundeservice lukker 26.marts 2023. 

Returneringer skal være på vores lager senest 24.april 2023 for at blive håndteret. Returneringer modtaget senere, bliver doneret til velgørenhed.

 

ORDRER

Hvordan kan jeg ændre / annullere mit køb?

Når du har modtaget din ordrebekræftelse, er det ikke længere muligt at ændre eller annullere din ordre. Din ordre sendes straks videre til vores lager for hurtig ekspedition og levering. 

Du har mulighed for at lægge en ny ordre og sende den første retur til os.

Hvornår trækkes pengene på mit kort?

Pengene trækkes først på dit kort, når vi har pakket dine varer.

Jeg har modtaget et forkert produkt, hvad gør jeg?

Vi skal først og fremmest beklage, hvis vores lager har lavet en fejl. Det sker heldigvis meget sjældent. Hvis du er uheldig at modtage en forkert vare, skal du kontakte vores kundeservice. 

  

LEVERING

 Hvilke lande sendes der til?

Du kan købe og få leveret til Danmark, når du handler på denne shop. Du har mulighed for at ændre land øverst i højre side over menuen. 

Hvem sender i med?

Levering i Danmark foregår med GLS. Du vælger selv, om du ønsker levering til din privatadresse, din arbejdsplads eller afhentning i din foretrukne pakkeshop.

Er min ordre blevet sendt?

Når din ordre er blevet sendt, modtager du en e-mail med information om dette. Her kan du spore din pakke. Er du stadig i tvivl, eller har du ved en fejl ikke modtaget denne information, kontakt os endelig på info@purekids.dk 

Jeg har ikke modtaget min ordre?

Er din pakke ikke kommet frem beder vi dig omgående kontakte os via info@purekids.dk 

Kan jeg tracke min ordre?

Når din ordre er blevet sendt, modtager du automatisk en besked fra GLS. Her kan du spore din levering.

Hvad er jeres leveringspriser?

Alle ordrer der overstiger 499 kr sendes fragtfrit. Hvis du ikke opnår denne grænse, betaler du 39 kr for fragten.

Hvornår kan jeg forvente levering?

Alle ordrer vi modtager inden kl. 14.00 på hverdage, tilstræber vi at sende samme dag. Levering med GLS er oftest fra dag til dag i Danmark.

Hvad sker der, hvis der er fejl i leveringsadressen?

Hvis varerne ikke kan afleveres, fordi vi har modtaget forkerte adresseoplysninger, vil de blive sendt tilbage til os. Vi giver dig besked, når vi har modtaget de returnerede varer, så du efterfølgende har mulighed for at lave en ny ordre med korrekt adresseEn vare sendt retur til os koster dig 49 kroner i returfragt.  

Hvad sker der, hvis jeg ikke ønsker at modtage varerne?

Hvis du ikke ønsker at modtage dine varer, kan du nægte at modtage pakken. Hvis dette er tilfældet, bliver varerne returneret til os. Vi giver dig besked, når vi har modtaget de returnerede varer, og kan du få dit købsbeløb refunderet fratrukket 49 kroner til returfragt. 

Mine varer er forsinkede / jeg har ikke modtaget min pakke?

Hvis du mod forventning ikke har modtaget dine varer inden for 5-7 dage, beder vi dig venligst om at kontakte vores kundeservice på info@purekids.dk

 

RETURNERING

 Jeg har fortrudt mit køb? 

Du har altid ret til at fortryde dit køb og har op til 14 dage til at meddele os, at du vil returnere din vare. Vi refunderer købsbeløbet, hvis varen er ubeskadiget og tilbageleveret i samme stand og i originalemballage. Her mener vi den klare pose, som selve varen er pakket ind i. Originalemballage må ikke forveksles med den papkasse eller forsendelsespose, du fik din vare leveret i. For yderligere detaljer omkring returnering tjek vores handelsbetingelser.

Jeg vil gerne bytte til en anden størrelse?

Hvis du ønsker at bytte til en anden størrelse, skal du returnere den forkerte størrelse, som beskrevet herunder. I webshoppen lægger du en ny ordre på den nye størrelse. 

Hvordan sender jeg en vare retur?

Når du skal returnere en vare, skal du følge instruktionerne på den returseddel, som er vedlagt din forsendelse. For at gøre ekspeditionen lettere, skal du udfylde retursedlen og huske at angive årsagen til returneringen. 

Den forsendelsespose du modtager dine varer i, kan genbruges til at returnere dit køb i. Du kan genbruge forsendelsesposen ved at klippe den op på den markerede linje.
Det er dit ansvar at varerne sendes korrekt retur og som køber afholder du selv udgifterne til dette. Vi modtager ikke pakker pr efterkrav og varer kan ikke sendes til en nærliggende pakkeshop. Derfor er det heller ikke muligt at anvende DAO. Vi anbefaler GLS og at du gemmer din kvittering.

Hvis du har brug for at sende en vare retur til os, så skal pakken sendes til:

PRIME CARGO A/S - att. Pure Kids A/S

Terminal 1, port 4-9

Profilvej 4, 6000 Kolding

Bemærk vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav!

 

Hvilket beløb vil blive refunderet?

Hvis du returnerer hele din bestilling, så får du det beløb retur, som du har betalt. Udgifter til returforsendelse afholder du som køber. Hvis du returnerer dele af bestillingen, får du det beløb retur, som du har betalt for den enkelte vare.

Fra vi har modtaget og behandlet din returforsendelse går der 10-12 hverdage til pengene er retur på din konto.

Jeg har fået nyt kreditkort siden jeg foretog mit køb. Hvordan modtager jeg returbetaling?

His du fortryder dit køb og ønsker at returnere, men har fået fornyet dit kreditkort i mellemtiden, skal du kontakte vore kundeservice på info@purekids.dk før du sender dine varer retur. Vi vil derefter finde en alternativ tilbagebetalingsmåde. 

 Jeg ønsker at returnere en forkert eller mangelfuld vare?

Skulle det ske, at du modtager en forkert vare, eller der mangler noget i din bestilling, beder vi dig om at kontakte vores kundeservice info@purekids.dk hurtigst muligt med henblik på at få tilsendt en ny vare eller få forsendelsen refunderet.

 

REKLAMATION

Jeg har en defekt varer, jeg ønsker at reklamere over?

Du har 2 års reklamationsret på alle varer købt hos os. Det betyder, at du kan få varen repareret, hvis det er muligt. Lader dette sig ikke gøre, kan vi ombytte vareren. Har vi ikke mulighed for at ombytte, giver vi dig pengene retur. Du bør kontakte kundeservice info@purekids.dk, så snart du opdager, at varen er behæftet med fejl. Vi vil bede dig om at sende os et billede af fejlen, sådan at vi hurtigt kan vurdere, hvordan vi bedst kan kompensere. Reklamationsretten gælder for varer, der er mangelfulde i henhold til købeloven. Du skal reklamere indenfor "rimelig tid", efter du har opdaget manglen ved varen. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget. Reklamationsretten dækker ikke fejl, som skyldes almindelig slidtage, voldsom leg eller forkert brug/vask.

 

Er du i tvivl? 

Såfremt der skulle opstå tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os på info@purekids.dk